Trøbbel for Telenor – mange fikk ikke ringt

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

Det er nå iverksatt tiltak som ser ut til å ha god effekt, melder Telenor.

DEL

Siste: – Mobiltrafikken går nå som normalt, og vi overvåker situasjonen nøye for å sikre fortsatt stabilitet, skriver Telenor på Twitter klokka 11.40.

Telenor melder på Twitter at flere av deres kunder opplever feil med utgående samtaler.

– Vi har satt noen tiltak som har hatt god effekt. Men vi kan ikke friskmelde dette helt ennå, sier informasjonssjef, Magnus Line til Nettavisen.

– Vi har et team av teknikere som undersøker hva som er feil. Vi jobber med å få oversikt, sier han.

Foreløpig er det ukjent hva som er problemet, men Telenor vet at det er et problem med anrop som går over 4G.

Line forteller at de ikke utelukker at det er noen flere problemer.

– Men vi antar at dette er hovedproblemet, men vi vet ikke hva som er årsaken.

Jobber med utredning

– Vi har en del kunder som opplever problemer med å få ringt via 4G. Vi har ingen indikasjoner på at det er feil på noen andre tjenester, sier telegigantens informasjonssjef Magnus Line til E24.

E24 skriver at omfanget er ukjent og at problemene skal være begrenset til utgående anrop fra mobiltelefoner med 4G.

Artikkeltags