Tårnbrygga Café fikk flest Sørvis-stemmer

Finalist: Tårnbrygga Café og Servicesenter med driverne Kenneth Lauring og Cathrine Mellby er første fianlist til årets Sørvis-pris. Foto: Haakon Sundbø

Finalist: Tårnbrygga Café og Servicesenter med driverne Kenneth Lauring og Cathrine Mellby er første fianlist til årets Sørvis-pris. Foto: Haakon Sundbø

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

Folket mener at Tårnbrygga Café, i denne omgang, har best sørvis i Kragerø.

DEL

– Vi er veldig happy for å ha vunnet delfinalen. Vi er veldig stolte og glade, sier Kenneth Lauring ved Tårnbrygga Café og Servicesenter.

I den første delfinalen i forbindelse med årets Sørvis-pris sto det mellom dem, Spar Kirkebukta og Sport1 Kragerø. Alle tre aktørene har skrevet om konkurransen på sine Facebook-sider og oppfordret kunder og følgere til å stemme dem frem. Dette har ført til rekordmange stemmer. Tårnbrygga fikk til slutt 318 stemmer, Sport1 fikk 283 og Spar fikk 131.

– Blid og hyggelig

Begrunnelsen som gikk igjen blant folket da Tårnbrygga ble nominert som delfinalist, var at de «på kun ett års drift har fått til en kjempebra restaurant med nydelig sjømat og suppe, og super sørvis med blid og hyggelig betjening.»

– Vi var i en delfinale med to andre supersterke aktører. Sport1 har vi kjøpt sykler av, og vet hvilken sørvis de står for. Det samme gjelder Spar. Det er noen kjempekandidater og vi har stor respekt for dem, sier Lauring og understreker at de er veldig ydmyke for å ha gått videre til finalen.

Han driver kafeen og servicesenteret sammen med samboeren Cathrine Mellby. I sommer får de hjelp av 15 sesongarbeidere i alderen 16 til 21 år.

– Vi har bevisst ansatt ufaglærte ungdommer som vi lærer opp til grunnprinsippet om at de skal behandle kundene slik de selv ønsker å bli behandlet i samme setting. De har tatt det seriøst og føler eierskap. Det er helt fantastisk og utrolig moro, sier Lauring og legger til at de gjør alt for at kundene skal være fornøyde.

– Stenger kjøkkenet klokken ti og det kommer noen som ønsker mat kvart på elleve, så får de det. Vi er tilgjengelige for kundene og setter dem i fokus. Det er sikkert 50 kunder i løpet av det siste året som har glemt penger eller mistet kortet. De får mat likevel og så gjør vi opp seinere. Det går på tillit og det er ikke én episode hvor de ikke har betalt, forteller han.

Lytter via Facebook

I tillegg til å aldri la en kunde forlate restauranten uten å ha blitt spurt om hvordan maten smaker, er det avgjørende for dem å være tilgjengelige på Facebook.

– Det er viktig å takke, prate og høre på kundene våre. Skulle vi få en negativ kommentar, skal den håndteres, og ikke fjernes. Vi vil gjøre det vi kan for at kundene skal bli fornøyde.

– Vi er veldig glade for positive tilbakemeldinger, men for at vi skal kunne vokse, hadde vi satt stor pris på om folk kunne skrevet anmeldelser av oss på Tripadvisor også, sier han.

Sørvis-prisen er et samarbeid mellom KV og Sparebanken Sør. Assisterende banksjef Staale C. Gundersen sier intensjonen er å løfte frem dem som yter det lille ekstra.

– Det er ekstra moro i en by hvor det er så mange som er flinke på sørvis, sier han.

Neste runde holdes i oktober.

Artikkeltags