- Det er ikke lenger tilstrekkelig å kun informere avisen om midlertidig ferieadresse. Nå må avisabonnentene også informere Posten om dette for å være trygg på at avisleveringen blir gjennomført som forventet, opplyser Ole Morten Ona Ringdal, direktør i Amedias sentrale kundesenter.
Dette kundesenteret betjener også KVs abonnenter.
Nye rutiner
Postens nye rutiner gjør at forsendelse av lokalaviser mellom landsdeler tar opptil to dager mer enn tidligere. I tillegg må alle avisabonnenter altså informere Posten om sin ferieadresse.
- Hver sommer får kundesenteret mange henvendelser fra abonnenter som ikke har mottatt avisen som forventet, dette til tross for at abonnenten har gitt beskjed til oss via telefon, e-post eller har registrert midlertidig omadressering via selvbetjening. Skal du være sikker på at avisen blir levert korrekt, må du altså i tillegg registrere ferieadressen din som tilleggsadresse hos Posten, oppfordrer Ona Ringdal.
Lengere leveringstid
Avisabonnenter må også være klar over at postens omlegginger av A- og B-post fra nyttår, innebærer at de som ferierer på et annet sted i Norge utenfor avisens primærområde, nå kan få avisen 1-2 dager senere enn før. Dette gjelder de som får avisene levert av Posten.
Rutinene for avisdistribusjon med andre selskaper er uforandret. Ona Ringdal minner samtidig om at samtlige KV-abonnenter også har tilgang til avisen digitalt, både eAvisen (en ren digital kopi av papiravisen) og nettavisen KV.no.